Jävla okladdiga kaka

Jag kan verkligen inte baka en kladdig och go kladdkaka.
Det går verkligen inte,
Men som ni märker så vägrar jag att ge mig  men idag insåg jag att
KLADDKAKAN HAR VUNNIT ÖVER MIG.
Jag får verkligen inte till den.
En kladdkaka för mig ska vara kladdig på alla sätt och inte om en sockerkaka. Men det blir alltid en sockerkaka istället för en kladdkaka.
Idag bakade jag en super god kola kladdkaka och på bilden ser den ju magisk ut. Så jag  slängde ihop allt och hällde upp allt i en form. Nu kunde det ju inte misslyckas.
Jag satte tiden på min mobil så jag inte skulle missa att ta ut den. Jag satte flera minuter innan man skulle ta ut den för att den ska vara precis så kladdig som jag ville ha den.
 
Men vad händer eller vad går snett denna gången ?
 
Jo , jag får ett samtal på mobilen och tydligen så går inte larmet av medans man pratar.
Så när jag lägger på luren så står det - 5 minuter istället.
Det var ju en katastrof direkt men eftersom jag visste att jag ändå hade satt lite mindre tid så kanske jag ändå skulle klara det.
Men icke sa nicke !
 
Så här ska den se ut om man kan baka kladdkakor och enligt receptet.  
Den här bilden är ju magisk enligt mig så här ska ju en kladdkaka se ut.
 
Innan ugnen då ser det ju helt ok ut.
Vad kan gå fel....
 
 
Från min ugn kom denna kaka.
 
 
En torr kola sockerkaka.
 
Här hittar ni receptet och bloggen som har den:
 
http://vardagsmatalajess.blogg.se/2014/october/kolakladdkaka.html
 
 
 
Här är receptet :
 
8-10 portioner
 
  • 150 gram smör
  • 1 burk karamelliserad mjölk
  • 1,5 dl socker
  • 1,5 krm salt
  • 2,5 dl vetemjöl
  • 3 ägg
 Smält smöret.Vispa samman den karamelliserade mjölken, socker, salt, smör och mjöl till en slät smet.
Tillsätt äggen och vispa ordentligt.
Smöra och mjöla en springform och häll i smeten.
Grädda på 175 grader i ca 20-25 minuter.
 
Låt kakan svalna och strö över florsocker. Servera sedan med lätt vispad grädde. 
 
 
 
 
HJÄLP MIG ....
 
 
 
 
 

Kommentera här: