Kladdigaste kladdkakan med kolagömma

 Jag har ju alltid problem med att göra kladdkakor för jag vill ha den kladdig men samtidigt får den inte vara ogräddad. Detta är super svårt för jag får alltid mina övergräddade så det blir som en sockerkaka. Det är inte alls gott. Men idag har jag faktiskt lyckas baka en super god kladdig kladdkaka med kola gömma. Det är absolut den godaste kladdkakan jag bakat.
Så nu kommer jag alltid baka efter detta receptet och då kan man ju ta bort kolan om man vill.
 
Receptet hittade jag här :
 
 
  

3 st ägg

4 dl socker

2 dl mjöl

6 msk kakao

225 gr smör

1 burk karamelliserad mjölk

 

Smält smöret. Rör ihop ägg, socker, mjöl och kakao. Häll ner smöret i omgångar medans man rör till en jämn smet. Smöra en form med löstagbar kant och häll i hälften av smeten. Fördela kolan över hela smeten. Häll i resten av smeten så att det täcker hela formen. Grädda i 30-35 min i 175 gr. Låt kallna i kyl några timmar eller över natten. Serveras kylskåpskall med en klick grädde och gärna färska jordgubbar.

Den färdiga kakan


En riktigt kladdig och super god kladdkaka
 

Kola gömman
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 
 
 

Kommentarer:

1 Matilda Berlin:

skriven

Herre vad gott! Det skall definitivt testas till helgen =)

Svar: ja det tycker jag absolut att du ska göra den är magisk
Pernilla

2 Felicia:

skriven

Låter gott :)

Svar: ja den var super fin
Pernilla

Kommentera här: