Pernillas frysta Polly fluff tårta

Nu vet jag vad jag ska göra med min Polly fluff som jag har gjort.
Jag har gjort en fryst Polly tårta.
Den är ju så himla bra för den är glutenfri.
En god och väldigt lätt tårta att gör så denna tycker jag att ni ska testa.
 
 
5 dl grädde 
2 dl Polly 
 
Polly som dekoration.
 
Gör så här :
Häll grädden i en kastrull och häll i Polly.
Smält försiktigt på plattan tills Polly godiset smält och blandat sig med grädden.
När den har gjort det så tar du och häller upp allt i en skål och förvarar skålen i kylen i minst 6 timmar.
Sen är det bara ta fram elvispen och visp upp blandningen till ett härligt godis fluff.
När man vispat upp så det har blivit fluff så lägger man det i en form och dekorerar man att toppa Polly uppe på
tårtan.
Sen sätter man in formen i frysen och väntar tills den fryst och sen är det bara äta och njuta.
  
 
 
 
 

Kommentera här: