Muffins med nutella fyllning

Idag var jag bara tvungen att köpa en burk med Nutella och så letade jag upp ett otroligt gott recept att baka med den. Så jag hittade detta receptet och dom blev så himla goda och saftiga. Tack vare Nutellan i mitten på muffinsen.
 
Receptet hittade jag på sidan som jag har länkat till här nere.
 
http://byemma.se/2015/february/muffins-med-nutellafyllning.html
 
 
125 g margarin
2 dl socker
2 ägg
3/4 dl kakao
1 1/2 tsk bakpulver
4 dl mjöl
1 1/2 dl mjölk

Gör så här:
Börja med att smält margarinet. Vispa ägg och socker och häll i det avsvalnade margarinet.
Blanda ner mjölken och sedan alla torra ingredienser.
Vispa ihop allt till en smet.

Fyllning:
1 burk nutella

Gör så här:
Fyll vanliga muffinsformar med en matsked smet. Ta en klick ungefär 1 tsk Nutella och lägg i varje muffinsform.
Klicka dit mer smet ovanpå så man gömmer Nutellan inne i muffinsen.
Stoppa in muffinsen i ugnen i 175 grader i ca 15 minuter. Tänk på att när du känner att muffinsen är klar så kan det hända att du känner på Nutellan som är mitt i muffinsen så känn med stickan på kanten istället. ( detta hände ju mig så klart) Det var en väldigt geggig muffins tills jag kom på varför.
Servera med florsocker som siktas ovanpå.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: