Gluten fria Browniekakor

Det här receptet är helt och hållet kopierat av min favorit bakbloggar : Bambi  så kolla gärna in hennes sida för där hittar man en massa gott hela tiden.

Det här receptet har jag velat provat ett tag då min granne är gluten allergisk och det kan vara kul att ha något att bjuda på om hon skulle vilja komma över och fika någon gång.

Nu är det så att vi blev bjudna på fika hos dom i söndags och jag kunde ju inte låt bli att ta med en liten present när vi gick över dit. Det blev riktigt uppskattat och det är ju alltid roligt.

http://www.femme.se/bambi/2014/09/04/tjocka-choklad-och-jordnotssmorkakor-glutenfria/

 

16 st kakor

1 burk jordnötssmör (340 g)

2 dl farinsocker

2 ägg

½ tsk vaniljpulver

1 1/4 dl kakao

1 tsk bakpulver

 

Gör så här :

Sätt på ugnen på 175 grader. Vispa ihop jordnötssmör, farinsocker, ägg och vaniljpulver tills det är en slät smet. Tillsätt kakaon och bakpulvret och vispa ihop.

 

Kakorna innan gräddning

 
 
Kakorna när dom är färdig gräddade
 
 
Det inslagna paketet till min underbara granne
 
 
 
 

 

 

 

Kommentarer:

1 Paulina Suonvieri:

skriven

Ja tack ja tack ja tack! VILL HA! Mycket bra med lite glutenfria alternativ också! Det är bra! :D


Kanske detta är en "kitchen story" du vill att fler läsare ska få se? Eller något annat recept du har? :) Jag har en ny ide på min blogg som heter "läsarrecept" som innebär precis det du nog kan gissa- att ni delar med er av era kökskreativiteter i syfte att vi ska hitta nya inspirerande recept och bloggar. Ber om ursäkt om du ej gillar sådana här kommentarer, men tycker du har en riktig kökstalang som är värd att dela med sig av till andra :)


//hundredkitchenstories.blogg.se

Svar: skicka din mail till min mail
Pernilla

Kommentera här: