Snickers doodle cookies ( vanilj fudge kakor)

Då var det dags att baka och denna gången blev det ett par riktiga godis kakor. Jag har aldrig bakat dessa förut och dom ser så himla goda ut och det är en massa människor på olika baksidor som testa dessa och alla verkar gilla dom.
Det är ett ganska enkelt recept så detta skulle ju inte bli någon match för mig.
Jag läser alltid recepten väldigt noga innan jag börjar baka men denna gången hjälpte det inte.
Mina kakor ser ju inte alls ut som dom ska göra dom ska var platta och inte alls så stora kakor som jag fick.
Ja det är roligt nästan jämnt att baka men ännu roligare när det blir som det ska och inte blir totalt misslyckat.
Men dom var ju goda i alla fall så det var ju bra för dom ser ju lite roliga ut.
 
Original receptet har jag hämtat här på
 
http://sweet-and-simple.se/2014/august/snickers-doodle-with-caramel-2.html
 
 
Vanilj fudge kakor
 
(ca 10 kakor)
 
115 g rumstemperatat smör
2 dl socker
1 ägg
en nypa salt
1,5 tsk vaniljsocker
1 tsk kanel
1 tsk bakpulver
4 dl mjöl
 
10 st vaniljfudge
 
Till rullningen
1 dl socker
1,5 tsk kanel
 
 
Gör så här :
 
Sätt ugnen på 175 grader.
Ta fram en plåt och lägg på ett bakplåtspapper.
 Vispa upp smör och socker med elvisp ca 2minuter. Tillsätt ägget och vispa någon minut till.
 Ta fram en annan bunke och tillsätt de torra ingredinserna (mjöl, salt, vaniljsocker, kanel och bakpulver)
Vänd ner i smörblandningen. Rör om väl och arbeta till en smidig deg.
 Rulla bollar och stick ner en vaniljfudge. Rör ihop socker och kanel till rullingen och rulla kakorna där i. (Vaniljfudgen ska vara neråt på bakplåtspappert.) Platta till kakan något.
 Grädda 8-10 minuter.
Låt kakorna vila 10 minuter på plåten.
 
 
original kakorna
 
 
Innan dom är färdig gräddade
 
Färdig gräddade jätte kakor
 
En stor god kaka
 
 
 
 

Kommentera här: