Nutella brownie muffins

Igår kväll var jag på föräldramöte i min sons klass och då var det ju så klart dags för mig att ta med mig god fika åt föräldrarna i klassen. 
Jag hittade ett jätte lätt och otroligt gott recept på nutella brownie muffins. 
Det som var bra så bra är att det bara är 3 st ingredienser i receptet.
Receptet hittade jag på en bakblogg som heter Herr havreflarn.Han som har bloggen heter Gustav och han har varit med i hela Sverige bakar.
Jag dekorerade mina muffins med rosa grädde och geléhallon.
Allt för att det är oktober månad och lite stöd för bröstcancer.
Min tanke var inte inte att muffinsarna skulle se ut som ett bröst men tyvärr blev det lite så med geléhallonet uppe på.

Bloggen hittar ni här med det goda receptet
.
http://herrhavreflarn.se/2014/october/nutella-brownie-muffins-med-farska-hallon.html

Jag gjorde mina i vanliga muffins formar så jag fick ut ganska mycket på den hör satsen. 

Jag fick iallafall 12 st.
 
Ca 7 st. 
 
300 g nutella
1.1/2 dl mjöl
2 ägg

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader.
Använd önskade muffinsformar och sätt i muffinsplåt.
Blanda ihop ingredienserna ordentligt tills allt är väl blandat.
Fördela jämnt i muffinsformarna och grädda i mitten av ugnen ca 13 min. 
Låt svalna och servera med en klick grädde.
 
Ett par riktiga höstmuffins
 
 
 

Kommentera här: