Nutella bollar

Dom här bollarna ramlade jag över på en baksida på internet. Det är en tjej som heter Frida som har en underbar blogg med en massa godsaker på.
Jag var bara tvungen att testa dessa. Dom ser ju så himla goda ut på hennes blogg.
Men tyvärr fick jag inte alls till mina.
Man skulle rulla dom i kokos eller pärlsocker när man rullat bollar av dom.
Men mina gick inte alls att rulla i något av dessa. Det ville inte alls fasta hur jag än gjorde det var jätte konstigt.
Jag blötte mina händer och rullade men då fastnade bara allt socker på mina händer.
Detta var en total katastrof då dessa också skulle följt med på föräldramötet men jag kunde ju inte ta med dom.
Jag gav upp och frös alla bollarna utan något på. Så nu ligger dom i frysen och det ser ut som köttbullar.
Jag blev så arg så jag smakade inte ens på dom innan jag frös dom. Så jag har ingen aning om dom är goda eller inte.
 
 
Fridas blogg kan ni läsa här : http://bakamedfrida.se/2014/august/nutellabollar.html
 
 
200 g Smör rumsvarmt
2 dl Strösocker
1.5 dl Vispgrädde
2 tsk Vaniljsocker
2.5 msk Kakao
6 msk Oboýpulver
1 dl Nutella
1 nypa Salt
13-15 dl Havregryn - efter behov så klart 
Pärlsocker/Kokos/Strössel
 
 
Gör så här:
Vispa smör och socker fluffigt med elvisp.
Häll i grädden och vispa på hög hastighet tills du har en fluffig och ljus smet, ca 2 minuter.
Tillsätt vaniljsocker, kakao, obóypulver, salt och nutella. 
Vispa ihop till en jämn smet. Tillsätt till sist havregryn och vispa på medelhög hastighet med elvispen. Meningen är att havregrynet ska krossas med elvispens hjälp.
Ställ sedan smeten i kylskåpet i minst 30 minuter. - Rulla till bollar och rulla sedan i t.ex. pärlsocker.
- Förvara dina Nutellabollar i en tätslutande burk i kylskåpet. Går även utmärkt att frysa.

Det är inte köttbullar
 
 Fast man kanske kan tro det
 

Kommentarer:

1 Bella:

skriven

Låter gott :))

Svar: ja dom är säkert jätte goda bara det att jag inte smakat på dom ännu.
Pernilla

2 Hanna:

skriven

Gott. Allt med nutella låter så gott :)

Svar: Ja och det är ju så jätte enkelt att baka med och ger god smak oxå
Pernilla

Kommentera här: