Mjuka chocolate chip cookies

Jag har hittat ett jätte bra recept på kakor som jag nu har provat.
 
Receptet är från en ny favorit bakblogg jag har och det är :http://www.femme.se/bambi
 
Gå in på hennes blogg och kolla in alla läckra recept som hon bakar. Det finns otroligt mycket gott och jag har testat en hel del från hennes blogg. Jag är inne och kollar hennes blogg vare dag.
 
Kakorna:
 
170 g smör, rumstempererat

1 3/4 dl farinsocker

½ dl strösocker

1 ägg

½ tsk vaniljpulver

knappt 5 dl vetemjöl

2 tsk maizena

1 ½ tsk bakpulver

100 g chocolate chips eller hackad choklad

100 g m&m’s

 

Gör så här:

1. Vispa ihop smör, farinsocker, strösocker, ägg och vanilj tills det är fluffigt (ca 4-5 minuter).

2. Tillsätt vetemjöl, maizena och bakpulver och rör om tills det är helt blandat.

3. Blanda till sist ner chokladen.

4. Rulla sedan degen till ca 15-16 bollar och tryck ner en massa m&m’s i varje boll. Ställ in i kylen i minst 2 timmar.

5. Värm ugnen till 175 grader och grädda kakorna i 11-12 minuter, direkt från kylen.

Låt svalna (om det går) innan du äter dom.

Dom var jätte lätta att göra och verkligen super goda. Barnen tycker verkligen om dessa kakor och dom är ju så färg glada också.

 

 
 
 
 
 

Kommentera här: