Dumle kakor med Nobless

Tycker du om dumlekolor och Nobeless godis ?
Då kommer detta absolut att bli en favoritkaka hemma hos dej.
Den är verkligen lätt att göra och så otroligt god.
24 st

1 dl strösocker
200 g smör eller margarin
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
12 st dumlekolor
1 ask Noblesse
24 st folieformar (finns att köpa i matbutiken)

Gör så här:

Rör ihop strösocker, smör/margarin, vetemjöl och bakpulver till en smidig deg.

Ställ degen kallt i cirka 30 min.

Sätt ugnen på 200 grader. Rulla till en rulle och skär/dela degen i 24 delar och rulla till runda bollar.

Lägg bollarna i folieformar och tryck ner en halv dumlekola i varje.

Grädda i ca 10-12 min. Ta ut plåten med kakorna och lägg en Noblesse på varje  kaka. Låt smälta och när Dumlekakorna svalnat, ställ dem svalt (kyl  eller frys).
 
Tips:
När jag gjorde dessa så stoppade jag Dumlen på bredden istället för på höjden så all kola från chokladen fastnade i folieformen så det kan man tänka på när man ska göra dessa. Smaken är ju densamma men det blir lite tjorvigt att fp ut kakan eftersom kolan sitter fast i formen. Dom blev ju inte lika snygga som dom ska bli heller men det spelar ju ingen roll så länge smaken är densamma.
 
 
 
Dom färdiga kakorna blev jätte goda men det man kan tänka på är att ställa upp Dumle kolan i formen istället.
Nu la jag ner mina och när dumlen hamnar i ugnen så smälter den och det blev väldigt mycket Dumle i formen istället för på kakan.
Så den blev lite bökig att äta men god ända.
 
 
 
 
 

Kommentera här: