Havre kokoskakor

Havrekakor är ju så otrolig5t goda och här kommer ett recept på dom men med kokos i. Det här receptet har jag fått av min mamma Ing - Marie.
Jag har inte sett det här receptet någon annanstans. 

Ingredienser : 
 
2 dl havregryn 
1 dl kokos 
1 dl strösocker 
100 g smält smör
 
Gör så här:
 
Smält smöret.Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Häll över det smälta smöret och rör om. Sätt blandningen i småformar och in i ugnen i ca 10 minuter på 175 grader. Eller tills formarna har fått färg. 
Den här kakan är vekligen jätte god och går bra att frysa
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Jag brukade alltid baka dessa med min mormor när jag var liten. Hade tappat bort receptet och trots att jag kom ihåg på ett ungefär så var det ju minst 15 år sen jag bakade dem. Så glad att jag hittade receptet här!! :)

Svar: vad roligt att du hittade receptet det är alltid lika roligt med ett gammalt recept
Pernilla

Kommentera här: