Pernillas tomteskums klubbor

Idag har jag gjort ett par klubbor som  min son ska få ta med sig till skolan imorgon och bjuda sin klasskompisar.
Jag tror att dem kommer bli jätte glada.
Ett otroligt lätt och snabbt recept.
Endast fantasin sätter gränser.
 
 
Tomteskum
Vit choklad 100 g
Valfritt strössel
 
Gör så här :
Ta fram tomteskum och sätt en tandpetare eller klubbpinne i varje tomte. Smält chokladen i Micro och doppa toppen på tomten i chokladen. Doppa tomten direkt efter chokladen i strösslet eller häll strössel på tomten så det täcker chokladen. Lägg tomtarna på en bricka med bakplåts papper och sätt dom i kylen så chokladen stelnar.
Jag gjorde 52 st men det får man ju välja helt valfritt. Man gör ju så många som man
själv känner att man behöver.
Jag tyckte att när jag ändå gör detta så kan jag göra upp hela chokladen och då blev det så många.
Jag har en stor kartong med tomteskum så det fanns tomtar att göra av.
Tyckte detta var en rolig ide som jag tror barn tycker är roligt och gott.
 
 
En  blir massa goda klubbor blev det. Hoppas barnen blir nöjda imorgon.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: