Lakrits tryffel

Dessa var jag bara tvungen att göra igår. Gud vad gott det var men choklad och lakrits.
Ett underbart recept.
 
ca 30 - 40 st
 
300 g Blockchoklad
1 1 /2 dl Milda visp 20 %
2 msk Flytande honung
20 g Margarin
4 - 5 msk Lakritspulver
1 dl Kakao
 
Gör så här:
 
Smält chokladen över vattenbad. Värm milda visp  med honungen i en kastrull.
Tillsätt milda visp och honungs blandningen i en tunn stråle i chokladen under vispning. Tillsätt
margarinet i småbitar och rör om.
Sikta ner det finmalda lakritspulvret och häll blandningen i en form med bakplåtspapper. ( ca 8 x 15 cm )
Ställ kallt i en timme och rulla kulor av smeten och rulla dom i kakao.
Förvara i frysen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Carina:

skriven

Låter mums! . :)

Svar: ja den måste du göra
Pernilla

2 Anonym:

skriven

Lät gott, Vilket lakritspulver använde du?

Svar: jag har haft lakrits pulvret ett tag så jag kommer inte riktigt ihåg vart jag köpt det. Men jag tror att det bara var på Ica maxi faktiskt och då finns det bland bakgrejerna.Lakritspulvret heter Kung markatta
Pernilla

Kommentera här: