Kladdkaks experter se hit !

Detta med kladdkakor är verkligen en svår sak att baka.
Jag har aldrig tidigare tänkte på hur svårt det faktiskt är att få en kladdkaka helt perfekt.
Och med helt perfekt menar jag.
Jag vill att min kladdkaka ska vara kladdig i hela kakan. Det ska inte direkt rinna ur den för då är den nästan rå men det ska vara kladdigt på skeden när man tar en bit.
Det ska inte vara som en sockerkaka. Men tyvärr så har min kladdkakor en förmåga att bli mer mot sockerkaks  håller än kladdkake hållet.
Så vad för jag för fel ?
Jag har en sticka att kolla om dom är klara jag brukar ta ut dom intentionen utsatt tid. Men ändå blir det inte bra.
Så nu alla kladdkake experter behöver jag hjälp.
Vad ska jag göra ?
 
Jag får kanske se mig besegrad över kladdkakan och bara strunta i att baka denna goding.
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Det var bra smak på denna. 😊

2 Alva:

skriven

På min blogg har jag lagt upp ett jätte bra recept på kladdkaka som man inte kan misslyckas med! Vill du ha den väldigt kladdig minskar du ugnstiden, vill du ha den seg, som jag tycker är godast, låter du den svalna innan den serveras. Lycka till!
http://alvasbakblogg.bloggo.nu/

Svar: Men vad bra Alva tack för tipset det ska jag kolla i direkt för det här med kladdkaka är så himla tjorvigt tycker jag
Pernilla

3 Q:

skriven

Hej, du har säker lärt dig vid detta laget men här ska jag tipsa om en godsak :) Jag har oftast aldrig en kladdis inne längre än 15 min.
OBS! Rör Alltid en kladdkaka, vispa inte för då kommer luft in och den blir mer sockerkaksliknande.)

Kärleksmumskladdkaka
100 g smör
2 ägg
2-3 dl socker (jag tar 2)
1,5 dl mjöl
5 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt

Smält smöret. Blanda övriga ingredienser i en skål.
Rör ner det smälta smöret tills allt blandat sig. 
Smöra och bröa en löstagbar form på 24 cm.
Grädda i 175 gr i 15-20 min.
Låt svalna minst 10 min.

Kärleksmumsglasyr: 
50 g smör 
2 tsk vaniljsocker 
3 dl florsocker 
3 msk kaffe, starkt
1 msk kakao

strössel eller kokos

Smält smöret och blanda därefter i alla ingredienser och rör till en jämn smet. 
Bred sedan ut glasyren på kladdkakan och strö på kokosflingor eller strössel. Låt glasyren stelna.
(Recept från smaskelismaskens)
/Q

Kommentera här: