Pernillas rosa bubbelgums Rice krispies treats muffins

Jag ville göra en annan version på Rice krispies treats så jag valde att smaksätta med bubbelgum och färga dom rosa. Jag satte dom i muffinsformar för att det inte skulle bli så kladdigt att äta dom. Jag tycker själv att dom
både ser goda ut och smakade verkligen jätte gott. Nackdelen när jag satte dom i muffins formar är ju att det fastna lite när man ska få bort pappret men det var så lite så det gick bra ändå.
Men det är ju något man kan tänka på.
 
3 msk Smör
300 gram marshmallows
1.5 l Rice krispies
Bubbelgum essens
Röd karamellfärg
 
Gör så här :
 
Smält smöret i en kastrull på låg värme. Häll i marshmallows och smält den under omrörning, se
till att blandningen inte bränns fast i botten på kastrullen. När allt smälts ta bort kastrullen från plattan
och tillsätt Rice krispies ( och ev smaksättning) Blanda ordentligt.
 
 
 
 
 

Kommentera här: