Dags att ta tag i bakningen igen

Jag har verkligen haft ett jätte långt uppehåll från min bakblogg och jag skäms verkligen för det.Det är hemskt .
Jag har tänkt och tänker på bakning varje dag och läser recept på olika sidor på nätet varje dag.Jag planerar vad jag ska baka när jag orkar ta tag i det igen.
Men denna sommaren har det inte funnits någon chans att baka på grund av att vi haft säsongs plats med våran husvagn på en camping. Så då blev det ingen bakning och sedan har det känts som att jag varit helt grötig i huvudet för att baka.Men nu är det äntligen dags igen och det känns underbart. Så nu har jag bakat en massa olika kakor.
Det känns roligt att baka igen och att det verkligen blir min tid i köket med bunkar och ingredienser.
Jag har dessutom tagit på mig att baka på sonens förskola som ska ha föräldra möte det gjorde jag mest för att ha ett datum att pressa mig själv till för då måste jag ju ta med mig något bakat.
Men jag skulle aldrig anmält mig om jag inte skulle vilja det själv utan det är mest för att ha en sporre till att komma igång.
Så i helgen var det dags att sätta fart.
Då blev det både vanligt bak och allergi bakning, Mjölk och ägg fritt och gluten fritt.
Så hoppas verkligen att ni fortsätter att följa min blogg för nu kommer det bli en massa härliga bakningar igen.
Bildresultat för bake a cake
 

Kommentera här: