Chokladpraliner med kola fyllning

Snart är det ju första advent så det är dags att börja baka något inför julen.
 Jag har gjort egna chokladpraliner. Jag vet inte om man får kalla det chokladpraliner för jag har ju inte gjort som proffsen med tempererad choklad och så. Men jag gjorde en snabb variant och det blev så himla bra och så himla goda.
Jag valde att göra en form med praliner med bara choklad hela pralinen den fyllde jag inte sedan gjorde jag två olika formar med fyllda praliner och dom blev gudomliga. Jag är och tar en pralin varje dag bara för att dom blev så goda. Dessa måste ni prova om ni är som mig och älskar choklad och kola. Vilken underbar blandning.
 
Marabou choklad
1 burk Karameliserad mjölk
Måtten beror på hur mycker ni ska göra så där får man bara känna efter
 
Börja med att smälta chokladen i micron men passa så att ni inte bränner den.
Häll chokladen i formarna beroende på hur mycket ni vill fylla dom. Jag fyllde ju vissa helt och andra gjorde jag bara ett skal runt om.
Men efter du gjort det så sätter du in dom i frysen så dom får stelna helt i formen.
Sedan tog jag ut formarna och fyllde några med den karemeliserade mjölken och sedan fyller man upp med mer choklad ovan på kolan. Så man inte se den.
In med dom igen i frysen tills allt stelnat. Jag förvarar dom i frysen för att dom ska hålla bättre.
 
 
 
 Tre stycken olika praliner
Inte så snygga kanske men så himla goda
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Robex Lundgren:

skriven

mums

Kommentera här: