Ätbara muffinsformar

Igår var det kladdkakansdag och då var jag bara tvungen att baka i mina nya ätbara muffinsformar.
Formarna är rosa och mycket tjockare än vanliga muffinsformar av papper.
Jag fyllde mina muffinsar ända upp till kanten för att jag vet att dom kommer sjunka ihop i mitte och det gick ju jätte bra. En del växte kanske lite över kanten men det gör ju inget när man ändå kan äta upp allt ihopa.
Formarna var tyvärr inte i min smak utan jag tyckte att det var som att äta ett oblat om man bara smakade på formen. Men när man tog tuggor med muffins och formen så var det helt ok smak.
Jag tror detta kan bli en riktigt rolig sak att använda till barnkalas när man inte behöver ta bort pappret ut man kan äta upp hela muffinsen.
Om ni provar dess så får ni gärna höra av er om vad ni eller era barn tyckte.
 
 
 Dr. oetker har kommit ut med ätbara muffinsformar
 
 
Här ser ni hur det ser ut med den ätbara formen det ser ju ut som en vanlig form bara.
 
 
Man kan alltså äta hela muffinsen till och med formen
 
 
 

Kommentera här: