Kladdkakemuffins med Nutella gömma

Jag har äntligen hittat tillbaka till bakningen lite grann. Jag har en del på gång och då får tyvärr inte den här bakbloggen så mycket kärlek. Men nu har jag några inlägg jag ska uppdatera er med och hoppas ni gillar dom lika mycket som jag.
 
Men så otroligt gott det är med Nutella det är ju helt galet. Jag har inte gillat det tidigare men nu tycker jag att passar så himla bra när man bakar.
 
 
Här hittade jag receptet : http://blogg.veckorevyn.com/fridasbakblogg/2015/02/10/kladdkakemuffins-med-nutellagomma/
 
 
Kladdkakemuffins:

100 g Smör
2 Ägg
1.5 dl Strösocker
2 dl Vetemjöl
4 msk Kakao
1 tsk Vaniljsocker
1/2 tsk Bakpulver
+ Nutella
 
Gör så här:

Börja med att skeda ut 10 stora klickar Nutella på en bakpapperklädd bricka, ställ in i frysen i 30 min.
Sätt ungen på 200°C.
Vispa ihop ägg och strösocker.
Sikta ned de torra ingredienserna, tillsätt smöret och rör ihop en klumpfri smet.
Fördela smeten jämnt i 10 muffinsformar.
Tryck ner de frysta nutellabitarna i varje muffinsform.
Grädda i mitten av ugnen i ca. 10 minuter.
Stickan ska vara kladdig.
Låt svalna och sedan kylas i kylskåp över natten.
Servera med vispad grädde som du blandat med hallonpuré och några droppar röd karamellfärg.
Strö över lite strössel.
 
Nutella gömman
 
 
 

Kommentera här: