Saffrans kladdkaka

Det var första gången jag gjorde en kladdkaka med saffran i. Den var verkligen jätte god och smaken är helt enormt god. Den här kladdkakan lyckades jag lite bättre med för den blev ju i alla fall kladdig.Kanske inte så kladdig som jag skulle vilja ha den men man kan inte få allt. Det blev ingen sockerkaka så då är jag nöjd.
 
Receptet hittade jag på Jennys matblogg. Där finns fler goda recept så gå in på länken och titta :
 
http://jennysmatblogg.damernasvarld.se/2014/11/07/recept-saffranskladdkaka/
 
100 gram Smör
200 gram vit blockchoklad
2 msk vaniljsocker
1/2 dl strösocker
1 1/2 dl vetemjöl
1 kryddmått salt
3 ägg
3 msk sirap
1 påse med saffran + lite strösocker
Ströbröd och smör till formen
 
Gör så här:
 
Ställ ugnen på 175 grader, Blanda de torra ingredienserna, medan du smälter blockchokladen i en annan skål över ett vattenbad, rör i smöret som du också smält bland chokladen och sedan även äggen och sirap. Denna blandningen rör du sedan ner bland de torra ingredienserna. Häll upp smeten i formen och .Ställ in i ugnen i ca 15-20 minuter. Kladdkakan ska stå kallt 1 timme innan servering, vill man kan man pudra över lite florsocker.
Servera med grädde.
 
 
Den färdiga kakan
 
Den här blev lite kladdig i alla fall.
 
 

Kommentarer:

1 Petra:

skriven

hoppas du får en härlig fredag

gott

Svar: Tack ska du ha Petra och hoppas du också får en underbar dag o helg
Pernilla

2 Anonym:

skriven

God var den.

Svar: ja jag tyckte också att den hade en god smak
Pernilla

3 Anonym:

skriven

Testade göra denna saffranskladdkaka å den fick flera tummar upp!

Svar: vad roligt att det blir bra
Pernilla

Kommentera här: