Kanelbullskladdkakan

Idag har jag varit hemma med vab på våran yngsta son Milian. Då var jag tvungen att baka något gott och det blev väldigt gott kan jag lova.
Tänk er en kladdkaka som smakar kanelbulle. Den kombinationen var ju grym tycker jag. Ett gott och väldigt enkelt recept och det gillar jag. Kul med nya galna smaker på kladdkakor tycker jag.
 
 
Receptet hämtade jag här ifrån.
 
http://sweet-and-simple.se/category/kladdkakor.html
 
120 g smör
2 dl socker
2 ägg
1 tsk äkta vaniljsocker
1 msk kanel
2,5 dl vetemjöl
1 krm salt
 
 
1 tsk kanel
0,5 dl pärlsocker
 
Gör så här:
 
Sätt ugnen på 200 grader.
Smält smöret.
Ta fram en bunke och knäck i äggen, tillsätt socker, vaniljsocker, kanel, mjöl och salt.
Rör sedan tillsammans med de smälta smöret.
 
Bröa och smöra en form 20 cm. (funkar även med 24 cm, fast ha kakan mindre i ugnen bara ca. 10 min)
Häll smeten i formen och strö på lite extra kanel och häll på lite pärlsocker.
Grädda ca. 15 minuter
 
Det ska vara mycket pärlsocker på det är verkligen så himla gott.
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Kajsa:

skriven

Ser riktigt smarrigt ut!!

Svar: Ja den är så himla god vad kan gå fel med smaken som kanelbulle och kladdet från kladdkakan 😊
Pernilla

2 Sabina:

skriven

tack för länken! Ser smarrigt ut!

Svar: tack Sabina den blev ju super god
Pernilla

Kommentera här: