Pernillas rocky road med karemelliserad mjölk

Så himla god.
I år ville jag testa något nytt så jag blandade karemelliserad mjölk i mina Rocky road.
 
200g Marabou mjölkchoklad
25 g Smör
2 dl mini Marshmallows
1 hel burk Karemelliserad mjölk
250 g Dumle kola godis
 
Börja med att dela Dumle kolorna på halva. Häll dom i en bunke. Efter det så smält chokladen i micron och när chokladen är smält så blandar man alla ingredienserna i en bunke så att allt täcks av den smälta chokladen.Häll upp allt i en form och stoppa den i frysen. Skär upp när smeten
 stelnat. Men då är det så här att det kommer den inte riktigt att göra när det är karmelliserad mjölk i för den går inte att frysa. Så jag hade allt väldigt länge i frysen men tlll slut så insåg jag att det var ingen ide för det kommer inte bli så hårt som det brukar bli.
Så jag tog ut det och börja skära och det är lite kladdigt men så himla gott.
Förvara dessa godingar i en burk i frysen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: