Pernillas Rocky rocks

Den här dagen började med lite julgodis.
Jag har gjort en variant på Rocky road.
Mina lådor med bakgrejer håller på att svämma över av allt godis som jag
har köpt.
Så nu gick jag all in när det gäller Rocky road och blandade det jag hade hemma och hjälp
vad gott det blev.
Eftersom jag bara blandade hej vilt så är det svårt att säga exakta mått men det spelar ju inte så
stor roll när de gäller det här godiset.
 
Men det jag hade var i alla fall
 
 
1 st 200 g  Marabou mjölkchoklad
1 st 200 g Marabou Mandel
1 st ljus blockchoklad Små kexchoklader
1 påse Dumle pepparkakskola
1 påse Dumle original kola
1 påse Tomteskum
 
 
Gör så här :
Hacka kexchoklad i mindre bitar och häll den i en skål. Ta bort pappret på Dumle och häll ner dom i skålen.
Skär tomteskum på 3 och häll dom i skålen.Smält chokladen i Micro. Häll chokladen i skålen och blanda väl så att allt som ligger i skålen blir blandat med chokladen.
Allt ska vara täckt av choklad.
Häll på bakplåtspapper och in med det i frysen så det stelnar.
Skär upp i bitar och servera.
 
Så ta ni också och rensa ur godis förråden och blanda hej vilt så får ni till ett par riktiga godingar.
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: