Pernillas daim rocks

Då var det tredje advent och tiden mot julen går väldig fort.
Idag gjorde jag har jag gjort något som jag kallar för Pernillas Daim rocks.
Jag hade en dubbel Daim i min bak låda och då kom jag på att det borde gå och baka med den.
Så det här slängde jag ihop.
 
En dubbel Daim
200 g Marabou mjölkchoklad
2 dl Cornflakes
 
Gör så här:
 
Hacka Daim i småbitar det gör inget om det är bitar av Daim för det blir bara bättre smak. Häll Daimen i en
bunke.
Smält chokladen i Micro. Häll chokladen över Daimen.Rör om och sen tillsätter du cornflakes för att
få en bra blandning den ska inte vara för lös. 
När man fått ihop blandningen så tar man en sked och skedar över i aluminiumformar.
In med formarna i frysen.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 mamma :

skriven

dina daimrocks var jättegoda dom åt jag också själv

Svar: ja men det låter ju bra att du tyckte om godiset mamma
Pernilla

Kommentera här: