Pernilla wahlgrens recept

Den här boken fick jag i födelsedags present och jag har velat ha boken ett tag nu så det var tur att jag fick den.
Här kan ni läsa hennes blogg vart man kan kolla på recept eller bara läsa om Pernillas vardag.
 
http://modernmom.se/pernilla/
 
Jag var ju tvungen att prova ett recept direkt.
Jag valde att göra Popcorn godis. Det skulle bli bollar men jag tyckte det var svårt att rulla dom som bollar
för att smeten var ju så himla varm och när den inte var jätte varm så gick det ju inte alls att rulla dom. Dom blev jätte goda.
Precis som jag trodde att dom skulle smaka.
 
 
Popcornbollar

1 paket micropopcorn
75 g smör
2 dl socker
50 g mörk choklad

Poppa popcornen och lägg dem i en bunke. Lägg smör och socker i en kastrull och låt det puttra på medelhög värme under omrörning, se upp så att det inte bränns.

Ta från värmen när det har blivit en brun kolaaktig smet, vilket tar cirka fem minuter. Häll genast smeten över popcornen och blanda ordentligt.

Forma snabbt bollar med händerna innan smeten svalnar. Lägg dem på bakplåtspapper och låt svalna.

Smält chokladen över vattenbad och ringla den sedan över bollarna och låt stelna. Förvara i rumstemperatur i burk med lock.
 
 
 
 

Kommentera här: