Enkla mintkyssar

Om jag någon gång skriver här på bloggen att jag ska baka mintkyssar så kan ni ju skriva NOT här på bloggen.
Dom var ju hemska att baka.
Smeten blev ju alldeles för tjock för att kunna sprits ut på bakplåtspappret.
När jag bakar så ska allt funka felfritt annars blir jag tokig. Man kan lugnt säga att det gick inte som jag
hade tänkt mig.
Detta var ju ingen rolig bakning.
           
 
1 äggvita                                     
5 droppar pepparmintolja hushållsarom                                    
3 1/2 dl florsocker                                     
50 g ljus choklad
 
 
Gör så här:
Vispa äggvitan fast. Tillsätt pepparmint och rör om.
Sikta ner florsockret och fortsätt vispa till en smidig massa.
Fyll en spritspåse med massan. Spritsa ut tunna plattor på ett bakplåtspapper.
Låt dem torka i rumstemperatur gärna över natten.
Smält chokladen och häll den i en strut. Spritsa en droppe på varje mintkyss.

Mintkyssarna ska bli lite mjuka i mitten.


En bra plåt

En dålig plåt
 
Dom blev jätte konstiga

Ja inte roliga alls.
 
 

Kommentarer:

1 Sofie:

skriven

Längesen jag gjorde, men vet att de stelnar fort som attan och att många har svårt att göra dem...ska ev prova i år jag också.

Svar: ja dom var ju himla svåra fast dom såg så himla enkla ut.
Pernilla

Kommentera här: