Beijinhos

Det här receptet gjorde jag också förra julen men det är ju så bra när man kan ge dom liv igen. Det här gjorde jag igen för någon dag sen och det blir verkligen super gott.
 
Jag har hittat ett otroligt gott recept på dessa godingar. Som jag var tvungen att testa att baka vad kan gå fel med kokos och kondenserad mjölk.
Dom heter Beijinhos och är ett bakverk från Brasilien och betyder Kokos puss.
 
30 g smör
400 g kondenserad mjölk
100 g riven kokos

Värm mjölken och smöret på medelhög värme. Vispa ständigt.
Efter ca 10 minuter börjar det hela bli tjockt. 
(Massan har rätt konsistens när man kan dra en sked igenom och sedan se kastrullens botten i ett ögonblick, innan massa flyter tillbaka.)
Häll massan i en stor djup tallrik och låt den svalna.
Smörj händerna med lite smör eller olja och ta upp små mångder av massan som du formar till kulor.
Rulla kulorna i riven kokos.Som jag färgade rosa.

Förvaras svalt. Jag hade mina i frysen och då blir dom nästan lite godare när man tar ut dom och äter dom iskalla.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



 

Kommentarer:

1 Emilie:

skriven

Hej Pernilla!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

Svar: Nu har jag gått med
Pernilla

2 rememberthiis.blogg.se:

skriven

så gott :)

Svar: Ja dom är verkligen goda
Pernilla

Kommentera här: